Thanks 4 visiting my blog, penulisan yang ada dalam blog ni di petik dari pelbagai sumber.Hope u guyz gonna get some knowledge from my blog. Sabda nabi,smpikanlah pesanku walaupun dgn sepotong ayat.So,enjoy ur reading guyzzzzzz.

A.b.o.u.t M.e

My photo
Nothing special...juz an ordinary person

m.a.l.o.p.e t.r.i.f.i.d.a F.o.l.l.o.w.e.r.s

M.u.t.i.a.r.a K.a.t.a

Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu memperkatakan apa yang kamu tidak melakukannya!!Amat besar kebenciannya di sisi Allah kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya.Sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berperang untuk membela agamaNya, dalam barisan yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh.

( Surah as saff , ayat 1-3 )


Rasullullah s.a.w. bersabda: Sabar itu adalah salah satu daripada cabang iman seperti kepala adalah sebahagian daripada tubuh badan.

( Riwayat Ad Dailami )

Rasullullah saw bersabda "Tidak ada suatu apa pun yg menimpa seorang mukmin, walau duri sekalipun kecuali ALLAH menuliskannya sebagai kebaikkan atau dihapuskannya kesalahan"

( HR Bukhari dan Muslim )

"Sesiapa Yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya Allah akan mengadakan baginya jalan keluar (dari Segala perkara Yang menyusahkannya)"

Demi Allah, dunia ini jika dibandingkan dengan akhirat ibarat seseorang yang mencelupkan jarinya ke laut; air yang tersisa di jarinya ketika diangkat itulah nilai dunia (dari Al-Mustaurid ibn Syaddad r.a, Hadits Riwayat Muslim).


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu,padahal ia amat baik bagimu,dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu,padahal ia amat buruk bagimu.Allah mengetahui,sedang kamu tidak mengetahui..

(Al-Baqarah,ayat 21
6)


Biar hina di mata manusia jgn hina dimata ALLAH



Dapatkan TestIslamic di SahabatMusleem.blogspot

"Beruntunglah orang yang hari ini lebih baik dari semalam, terpedayalah orang yang hari ini sama seperti semalam, dan celakalah orang yang hari ini lebih buruk dari semalam..Yang paling jauh, bukannya bintang, mentari pun bukan jua rembulan tetapi adalah masa yang berlalu dan tidak akan kembali..kelmarin yang luput menjadi secancang kenangan, semalam yang terluput mengukir sesalan..yang ada hanya hari ini & akan datang..gunakanlah hari ini dengan sebaik mungkin kerana esok belum tentu milik kita, sedangkan semalam telah pergi buat selamanya.."

M.y.B.l.o.g.A.w.a.r.d

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Saturday, June 13, 2009

D.U.A P.I.L.I.H.A.N

Apabila kamu berkawan dengan lelaki, ingatlah...ada dua pilihan yang terbentang

pertama....kamu jadi seperti kelapa..mudah di perolehi..di parut..di perah..dan di ambil santannya..lepas itu hampasnya di buang..

Yang kedua...kamu menjadi sebutir mutiara..berada di dasar lautan..tersimpan rapi..di lindungi kulit..bukan senang nak melihat..apatah lagi mendapatkannya..hanya orang yang bertuah..berusaha menyelami dasar lautan..dapat memperolehinya. .harganya mahal sekali..dan ia akan tersimpan selamanya

Jadi.....kamu pilihlah samada hendak menjadi kelapa ataupun mutiara?di sebalik santan menjadi penyedap makanan di perah segala kenikmatan dengan mudah jatuh menjadi titisan akhirnya habis kari dimakan pulut panggang sisa habis di telan..dan santan hilang tak jadi ingatan yang terasa lazat hanya kari dan pulut panggang..orang tak kenang jasa santan..

Mutiara..tertanam di dasar yang paling dalam sukar andai mengharap jadi perhatian kerana ia dilapisi kulit yang keras menghadang..namun kiranya di temui insan..akan menjadi permata hiasan..terletak tinggi di cincin idaman atau di leher nan jinjang atau di lengan menawan makin lama mutiara tertanam makin tinggi nilaian..

Oleh itu..tentukan yang mana satu pilihan menjadi santan mudah jadi perhatian tapi hanya sebentar jadi santapan kemudian hilang segala nikmat dan pujian..menjadi mutiara sukar di temukan namun bila di hias indah gadis perawan hilang ia...tangisan mengiringi berzaman


Dapatkan TestIslamic di SahabatMusleem.blogspot

"Wanita itu ibarat buah epal,epal yang tidak berkualiti amat mudah diperolehi kerana ia berguguran ditanah..Tetapi epal yang tidak mampu dibeli berada dipuncak, susah nak dipetik, susah nak digapai..Kadang-kadang epal itu risau, kenapalah diriku belum dipetik?...Lantas ia merendahkan martabatnya dan menggugurkan diri menyembah tanah, sedangkan ia sebenarnya telah ﷲﺍ jadikan begitu tinggi martabatnya sehingga tiada siapa yang berani memetiknya..Hanya pemuda yang benar-benar hebat sahaja yang mampu, mungkin bukan di dunia tapi di akhirat sana, insya-Allah...Biarlah jodoh bukan didunia asalkan cinta Ilahi mengiringi"

No comments:

Post a Comment